Valmet toimittaa automaattisen langanpoistolinjan Södra Cellin Värön tehtaalle Ruotsiin

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 17.10.2024 klo 11.00

Valmet toimittaa automaattisen langanpoistolinjan Södra Cellin Värön sellutehtaalle Ruotsiin. Linja liitetään nykyiseen pulpperin syöttöjärjestelmään käsittelemään paalauslinjan hylkypaalit turvallisesti. Uusien laitteiden arvioidaan tulevan käyttöön syksyllä 2025.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2024 kolmannen neljänneksen tilauksiin. Sen arvoa ei julkisteta. Tämän kokoisen ja laajuisen tilauksen arvo on yleensä 1,5–2 miljoonaa euroa.

”Olemme tehneet tiivistä yhteistyötä asiakkaan kanssa ja vastanneet heidän toiveisiinsa parantaa hylkypaalien käsittelyä. Henkilöstön turvallisuutta parannetaan poistamalla lankojen manuaaliseen poistoon liittyvät riskit”, sanoo Hiutalekuivaus- ja paalaustuotelinjan myyntipäällikkö Per Jangdal Valmetin Sellu ja energia -liiketoimintalinjalta.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmet Pulper Feed System -syöttöjärjestelmä ja langanpoistolaitteet tarjoavat laitteiston ja ohjelmiston tehokkaaseen automaattiseen langanpoistoon, pinojen purkamiseen ja reseptinhallintaan sellupaalien syötössä jatkuvatoimisiin tai erätoimisiin pulppereihin. Valmetilla on nopein langanpoistoratkaisu yksittäisille paaleille, jopa 140 paalia tunnissa.

Tietoa asiakkaasta

Tehtaan merkittävän laajennuksen ja jatkuvien kapasiteetti-investointien jälkeen Värö on yksi maailman suurimmista ja nykyaikaisimmista havusellutehtaista. Sen kapasiteetti on 780 000 tonnia vuodessa. Se on myös merkittävä vihreän energian toimittaja, jonka vuosituotanto on 1,6 terawattituntia (TWh).

VALMET

Lisätietoja:
Per Jangdal, myyntipäällikkö, Hiutalekuivaus- ja paalaustuotelinja, Sellu ja energia, Valmet, puh. +46 70 294 6340

Valmetilla on maailmanlaajuinen asiakaskunta eri prosessiteollisuuksissa. Olemme maailman johtavia prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittajia ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatio- ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |

Henkilötietojen käsittely