Valmet toimittaa uuden BCTMP-linjan ja haihduttamon JK Paper Limitedille Intiaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 20.9.2024 klo 9.30

Valmet toimittaa uuden valkaistun kemitermomekanisen massan (BCTMP) linjan ja siihen liittyvän haihduttamon JK Paper Limitedin Fort Songadhin tehtaalle Intiaan. Uusi BCTMP-linja valmistaa korkealaatuista BCTMP-massaa kevyen päällystetyn kartongin tuotantoon. Uuden laitteiston käyttöönotto on suunniteltu vuoden 2025 loppuun.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2024 toisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

”Uudella BCTMP-linjalla ja haihduttamolla on ratkaiseva rooli tuotantoprosessissamme. Niiden avulla voimme vastata markkinoiden kasvaviin tarpeisiin korkeimpia laatu- ja ympäristövastuustandardeja noudattaen. Valmetin ainutlaatuisen korkean lämpötilan BCTMP-teknologian avulla voimme saavuttaa erinomaisen sellun laadun ja energiatehokkuuden ja varmistaa näin kilpailukykymme globaaleilla markkinoilla”, sanoo JK Paper Limitedin toimitusjohtaja A.S. Mehta.

”BCTMP-tilaus JK Paperilta on merkittävä jatkumo yhteistyöllemme. Olemme etuoikeutettuja, että Valmet on valittu edistämään asiakkaan menestystä. Edistykselliset BCTMP- ja haihduttamoteknologiamme parantavat JK Paperin tuotantoa ja tukevat asiakkaan pyrkimyksiä minimoida ympäristövaikutukset energiatehokkailla ja resursseja säästävillä ratkaisuilla”, sanoo Valmetin Aasian ja Tyynenmeren alueen Sellu ja energia -liiketoiminnan johtaja Fredrik Willgottson.

Teknistä tietoa toimituksesta

BCTMP-linjan kapasiteetti on 400 tonnia ilmakuivaa massaa päivässä (ADT/d). Valmetin korkean lämpötilan BCTMP-teknologialla optimoidaan kemikaalin imeytys ja tuotetaan alhaisella energiankulutuksella massaa, jossa on korkea bulkkisuus ja vähän tikkuja. Linja sisältää kaikki tärkeimmät prosessiteknologiat hakkeenpesuun, esihöyrytykseen ja PREX-imeytykseen, korkean sakeuden (HC) jauhimet, keskisakeuden (MC) valkaisun, HC-valkaisun, matalan sakeuden (LC) jauhimet, lajittelun, rejektijauhatuksen, höyryerottelun, lämmöntalteenoton ja massan pesun.

Toimitus sisältää BCTMP-jäteveden käsittelyyn MVR (Mechanical Vapor Recompression) -haihduttamon, joka kattaa MVR-haihdutinvaiheet, putkirikastimen ja lauhteenkäsittelylaitoksen. Haihduttamossa on Valmetin patentoitu sisäisen lauhteen käsittely, jolla tuotetaan puhtaampaa lauhdetta tehtaalla uudelleen käytettäväksi. Uuden linjan suunniteltu kapasiteetti on 180 tonnia vettä tunnissa.

Tietoa asiakkaasta

JK Paper Limited on integroitu sellu- ja paperiyhtiö, joka perustettiin vuonna 1962. Se on Intian johtavia toimistopapereiden, päällystettyjen papereiden, kirjoitus- ja painopapereiden sekä laadukkaiden pakkauskartonkien valmistajia. Yhtiöllä on kolme integroitua sellu- ja paperitehdasta: JKPM Rayagadassa (Odisha), CPM Songadhissa (Gujarat) sekä SPM Kagaznagarissa, Telanganassa. Yhtiön tuotantokapasiteetti on noin 800 000 tonnia vuodessa.

VALMET

Lisätietoja:
Pawan Kumar Agarwal, johtaja, Intian alue, Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmet, puh. +91 96540 69641
Fredrik Willgottson, johtaja, Sellu ja energia, Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmet, puh. +66 61384 7911

Valmetilla on maailmanlaajuinen asiakaskunta eri prosessiteollisuuksissa. Olemme maailman johtavia prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittajia ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatio- ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |

Henkilötietojen käsittely